Artikel in Almere Deze Week, 18 september 2019

Post op LinkedIn, 19 augustus 2019

‘Mooi doordacht logo, zowel de kleur als vorm als design. Complimenten!’

Aleid Overbeek, Flevolandse Zakenvrouw 2014, Ondernemerscoach, trainer, zelfverzekerd ondernemen expert, auteur

Ontwerp logo voor Propolis

Voor de holding Propolis maakte ik het ontwerp voor een logo. Propolis is een lijmachtige substantie, gemaakt door honingbijen uit knoppen, sap van planten en bomen (meestal hars), en andere botanische bronnen. De stof beschermt een bijenvolk tegen gevaar van buitenaf en tegen de verspreiding van infecties van binnenuit. Dat komt overeen met de functie die de Holding bedoeld heeft te hebben voor de onderliggende werkmaatschappijen.

Voor- en achterzijde visitekaartje Propolis

Persbericht, augustus 2019

De banieren zijn van grote afstand goed te zien

De Voetnoot heeft een nieuw jasje gekregen

Culturele broedplaats De Voetnoot, dè hotspot voor kunst en cultuur aan het Stadhuisplein in Almere Stad, heeft aan de buitenzijde een opvallende facelift gekregen. Sinds enkele weken hangen er grote banieren aan de brandtrappen bij de twee centrale ingangen van het gebouw.

De banieren hebben de vierkante reclameborden van een aantal creatieve bedrijven vervangen die jarenlang aan de brandtrappen bevestigd waren. Volgens grafisch ontwerper Frank Langedijk gaven de losse borden weliswaar een levendig en divers beeld maar zag het geheel er ook wat rommelig en onsamenhangend uit. Ook waren een aantal borden gedateerd door wisselingen van bedrijven binnen De Voetnoot. Vanwege weerbestendigheid is het produceren van een reclamebord relatief duur temeer omdat er voor de bevestiging een hoogwerker moet worden gehuurd. De huidige banieren hebben daarentegen een tijdloos karakter en dat maakt het, in samenwerking met de gemeente, tot een duurzame oplossing. Vanuit diverse richtingen zijn de in totaal vier banieren van grote afstand te zien.

De banieren moeten De Voetnoot zichtbaarder maken als culturele broedplaats in Almere Stad en laten zien dat ze als collectief van bedrijven naar buiten treedt. ‘De Voetnoot staat voor culturele ambacht en kwaliteit, daarin willen we eenheid uitstralen’ aldus het bestuur van De Voetnoot.

Artikel LinkedIn, juli 2019

Nieuwe website voor nabestaanden

Als een dierbare komt te overlijden staat je hoofd niet direct naar het regelen van allerlei (complexe) zaken die dan ineens belangrijk zijn. Melinda de Wolff is de aangewezen persoon die kan helpen bij de administratieve afwikkeling. Voor de nabestaandenassistente maakten wij een eenvoudige en heldere website waarbij fotografie een grote rol speelt. De foto’s van Hilde Sneep wekken een bepaald vertrouwen waardoor je het gevoel krijgt Melinda al een beetje te kennen. Vertrouwen dat onder normale omstandigheden al een grote rol speelt in het contact tussen mensen laat staan bij een overlijden.

‘Ik ben superblij met het resultaat! Het is dankzij jou en Hilde Sneep een prachtige website geworden.’

Melinda de Wolff, de nabestaandenassistente

Bekijk de website
Meer weten? Neem direct contact op!